tisdag, december 16, 2014

Strykjärnet (15/24)

När jag pysslade med mina pärlplattor insåg jag att röda pärlor är en bristvara hemma hos oss. Så igår gick jag en sväng på Triangeln för att köpa nya, men eftersom det snart är jul är såklart alla julröda pärlor slut överallt. Så jag köpte ett gäng ljusröda och de får duga. Fast efter att jag varit och klippt mig i tre timmar slank jag inom Panduro och hoppades på att de kanske hade julröda. Det hade de inte. Så jag tog bussen hem och åt middag och använde inte några pärlor alls på hela kvällen. Men när vi skulle gå och lägga oss ville jag att min man skulle hänga upp gardiner och när han letade efter dem hittade han vårt strykjärn. I källaren. Under en hög med kuddar. Hur det har tagit sig ner dit är en gåta. Allt jag kan säga är att jag är totalt oskyldig. Min man är det inte...

Inga kommentarer: