söndag, december 21, 2014

Stök i kök (21/24)

I morse åkte min man iväg med Dixie lite tidigare än vanligt och jag började min tjejsöndag lite tidigare än vanligt. Först åt jag frukost och kollade ett par avsnitt The Good Wife och sen tog jag med Daisy ut på en runda. Dollys runda var så kort att den inte ens är värd att nämnas...
Knäcken från igår. Mycket goda!
När jag kom hem kände jag mig lite på g och gick ut i köket och började julstöka. Skinkan åkte in i ugnen och den digitala termometern åkte ner i vasken. Tre gånger. När kranen rann. Vi behöver nog köpa en ny snart...  Sen gjorde jag Rocky Road och Daisy hjälpte mig och provsmakade både marshmallows och jordnötter. Rocky Roaden fick inte plats i kylen så jag satte ut den i trädgården och när jag skulle hämta den såg jag att en fågel hade försökt provsmaka, så jag fick skära bort en stor bit. Mycket större än den bit jag tror att fågeln försökt smaka alltså...
Kökshjälpen
Min man kom hem, vi åkte till jobbet för att hämta min julklapp och jag glömde bort koden till larmet och fick messa Katta och kollade messet typ hundra gånger innan vi kom fram och när vi väl var där behövde jag inte använda koden eftersom någon redan var där.

Vi åkte till Coop och handlade lite och när vi kom hem griljerade vi skinkan och jag svängde ihop lite senap. Min man började på kvällens middag och jag tittade på The Good Wife och det är så bra så ,bra, men så hemskt, så hemskt. Så jag får väl skylla på det att jag blev förvirrad och stoppade in minneskortet i cd-spelaren i stället för minneskortsläsaren. Och jag försökte peta ut kortet med en sax och i stället åkte det längre in så min man fick skruva isär min dator och jag blev väldigt glad att jag har jobbdatorn med mig hem. I  fall han inte skulle lyckas fixa det. Men naturligtvis fixade min man det hela och minneskortet är intakt och min dator funkar.
Stökigt kök när jag är framme
Skinkan och senapen
Lite förtugg: salami, ekrökt cheddar och getost
Grönsaksgrytan är snart klar och vi är redo att se kvällens julfilm; Ernest Saves Christmas.

Igår såg vi Christmas With The Kranks medan vi åt min mans goda burgare. En söt liten julfilm till en fantastiskt god burgare...
Gårdagens fina burgare

Inga kommentarer: