torsdag, december 04, 2014

Renlevnadsdecember del 2 (4/24)

Alltså, det här med renlevnadsdecember går inte så bra... Jag har i alla fall inte tagit någon treo och jag har inte ätit varken godis eller chips, men jag var nära att ta en skumtomte på jobbet härom dagen. Varför vet jag inte riktigt, jag tycker inte ens om skumtomtar... Träningen går inte något vidare. En gång har jag tränat men om man tänker positivt så är ju en gång bättre än ingen gång. Huvudsaken är väl treon. Och den har jag ju som sagt låtit bli...

I morgon är det julfest i Köpenhamn och jag har försökt att planera vad jag behöver ha med mig till jobbet i morgon för att bli festlig och fin. Jag tycker inte listan är så lång och undrar så vad jag har glömt?

På lördag morgon åker jag till Stockholm och jag har försökt planera vad jag behöver ha med mig då också och även den listan är kort. Men bara jag har något att ta på mig och presenter till födelsedagsgrisen så ordnar det väl sig.

Ikväll firar vi fredag eftersom jag är borta till på söndag och min man har lagat potatis- och svartrotsgratäng, grönpepparsås, stekt sparris och tournedos. Och till förtugg köpte jag en sjukt god getost som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den hette. Som vanligt...

Och nu ser vi Grimm och snart ska jag gå och lägga mig men jag måste, måste packa väskor innan. Och min man ska vika ihop en rosett för jag fattar tydligen inte hur man gör trots en tydlig beskrivning...

Inga kommentarer: