tisdag, december 23, 2014

Lille Julafton (23/24)

Tänk att det är Julafton i morgon. Känns så overkligt. Nästan lika overkligt som att jag har varit ovanligt aktiv idag... För idag har jag inte tillbringat riktigt hela dan i soffan. Efter frukost och tre avsnitt av The Good Wife tog jag med Daisy till Netto och hon älskar verkligen att gå till Netto. Hon vet att jag alltid köper en godsak till henne som hon får tugga på medan vi går tillbaka. Fast idag svalde hon godsaken hel redan innan jag hunnit ta loss henne utanför Netto.
Så här glad blir Daisy av att få gå till Netto
När vi kom hem hittade jag, som av en händelse vår enda julgardin, gömd bland kökshanddukarna, och klättrade upp på diskbänken för att hänga upp den i köksfönstret. Och råkade välta ner gardinstången på golvet och skrämde halvt ihjäl jyckarna. Dixie i alla fall... Men julgardinen kom på plats och jag kände mig så nöjd att jag svängde ihop lite julgodis. Sen strök jag pärlplattor och packade in julklappar och hängde upp tvätt och kastade in mer tvätt i maskinen och såg att min stortå var alldeles blodig och jag måste ha slagit i den så att nageln gått sönder.
Min mans fina julklappar
Moderns julklappar
Eftermiddagen tillbringade jag med mer The Good Wife och min man svängde ihop fajitas till middag och vi såg A Christmas Carol och nu har jag gått och lagt mig. Min man packar in julklappar.

I morgon är det Julafton!

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Galet fina pärlplattor du gjort! Jag är såååå imponerad!!!

åsa sa...

Jag med!!! :-)