onsdag, december 17, 2014

Kreativ och händig (16/24)

Min man åkte till Stockholm tidigt igår morse. Jag blev lämnad med alla jyckarna och Daisy vägrade gå morgonrundan. Hon satte alla tassar i marken och verkligen tvärvägrade. Som en åsna. Så det blev en kort runda och jag tog bussen till jobbet och jobbade hela dan och tog bussen hem och väl hemma fick jag energi och inspiration och satte upp två varjrar och tjugo foto. Kände mig galet nöjd med mig själv och satt en lång stund och beundrade mitt verk. Sen gjorde Dixie sig påmind och vi gick ut i regn och mörker.
Provisorisk fotovägg
Efter den regnruskiga rundan satte jag mig och var kreativ och la pärlplattor och lyssnade klart på min ljudbok (Glaskroppar av Erik Axel Sund) och så kan den väl inte sluta??? Hundarna fick mat, jag åt, Dixie krånglade och pillade och jag blev irriterad och hon spak och sen kollade jag på The Good Wife och la pärlplattor och kom i säng alldeles för sent och började på en ny ljudbok (Visning pågår av Sofie Sarenbrandt) och pratade med min man i telefon tills det blev ännu senare och spelade spel tills klockan var kvart över tolv och sen somnade jag nog. Och sov ganska dåligt eftersom jag hade tre jyckar trängandes med mig i sängen...
Några av mina skapelser

Inga kommentarer: