lördag, december 06, 2014

Julfest och tågresor (6/24)

Igår eftermiddag hade vi lite förfest innan vi åkte till Köpenhamn. Vi lyssnade på bra musik och jag drack vin och de andra öl och jag lockade håret och sen tog vi tåget till Köpenhamn. Vi promenerade till kontoret och blev välkomnade med öppna armar. De hade dukat fint med glittrande renar och vikta servetter och vi fick öl och chips och godis och jag fick megaont i huvudet och blev tvungen att ta en Treo.

Det dukades fram sill och lax och ägg och bröd och anka och fläskstek med svål och jag lärde mig att danskarna gör små smörrebröd av julmaten. Gott var det och jag blev mätt som bara den. Jag smuttade på en snaps men annars drack jag bara vatten för att huvudvärken skulle släppa. Vilket den inte gjorde. Men jag vann när vi spelade musikbingo. Och sen lyssnade vi på musik och pratade och åt gröt och tio i elva tog vi tåget hem.

Och tåget var försenat och fullt och jag var inte hemma förrän tolv och hälsade på jyckarna och rusade runt och småpackade innan vi gick och la oss.

Ett par timmar senare ringde klockan. Åtminstone kändes det som bara ett par timmar. Så jag steg upp och duschade och medan jag gjorde mig i ordning hjälpte min man mig att packa väskan och jag sa hej till de mycket yrvakna jyckarna och min man körde mig till stationen.

Och nu sitter jag på tåget och är galet trött men kan inte hitta något skönt sätt att sitta på. Ögonen känns onaturligt uppspärrade av trötthet. Tåget körde en liten omväg till Hässleholm och det var ju spännande. Espressofrukosten är uppäten och nu tar jag en liten paus från boklyssnandet och undrar vad jag ska roa mig med nu? Jag hinner ju lätt se en film så det kanske jag ska...?

Inga kommentarer: