torsdag, december 18, 2014

Jag försov mig och Daisy låg nära, nära (18/24)

Jag försov mig i morse och jag förstår inte hur det gick till? Tjugo i åtta vaknade jag av att min man messade mig och jag måste ha stängt av klockan när den ringde klockan sju. Trots att jag inte kommer ihåg det. Och när jag kom in på toaletten hade jag tydligen glömt att både fälla ner locket och spola efter mitt nattliga besök. Och när jag fått upp och ner alla jyckar och skulle gå ut med Dixie, upptäckte jag att jag glömt låsa ytterdörren. Jag måste vara trött och stressad alltså! Det ska bli galet skönt att få ha jullov i nästan tre veckor. Även om jag ska jobba lite, så ska jag i alla fall vara hemma.

Jag var inte på jobbet förrän klockan var nästan halv elva, för jag var inte den snabbaste katten i kullen och klockan tolv gjorde jag naglar och (ganska) snart är det dags att byta om till kvällens julbord.

Igår gick det inte alls bra att jobba hemifrån. Uppkopplingen till jobbet var galet seg och jag höll på att bli vansinnig när det tog upp emot 7 minuter att öppna dokumenten. Så klockan fyra gav jag upp och gick ut med Dixie och när jag kom hem satte jag igång att packa in min mans julklappar och de blev faktiskt riktigt fina. Och Dixie höll på att driva mig till vansinne genom att gå runt och pilla och smaka på allt hon kunde se och lite till. Hon blev inte lugn förrän jag satte mig i soffan och tittade på tv. Då somnade hon som en stock bredvid mig. Och jag tittade på The Good Wife och har redan kommit till säsong fem. Här går det undan! Och sen jobbade jag en liten stund för jag kände mig så stressad, men när jag rensat bland mina papper kändes det mycket bättre och jag var inte stressad längre.

Och när vi gick och la oss vill Daisy ligga nära, nära, nästan på mig.

Inga kommentarer: