tisdag, december 23, 2014

Inte lika trött (22/24)

Två nätter i rad har jag sovit ordentligt nu. Jag känner mig nästan utsövd. Nästan... Natten till igår tog jag en nattpanodil och vaknade knappt när min man gick till jobbet. Och när jag väl vaknade var jag stressad över allt jag behövde göra så jag bestämde mig för att inte göra något alls och tillbringade dagen i soffan. Med att slappa. Och se klart säsong fem av The Good Wife. Och innan min man kom hem städade jag vardagsrummet och duschade så att vi kunde åka och julhandla. Och jag hatar verkligen att handla precis innan jul. Alla bara stressar och tränger sig och det är tomt i alla hyllor och fullt i alla kundvagnar men vi fick tag på nästan allt till slut. Och var inte hemma förrän åtta och innan vi lagat mat var klockan nästan tio och vi såg Snow (som var sådär) medan vi åt.

Igår tog jag ingen nattpanodil och vaknade lite tidigare morse och bredde smörgåsar till min man som han tog med sig. Och jag har ätit frukost och tittat på The Good Wife och funderar på att göra en lista över allt som ska göras idag. Och jag borde ta med mig Daisy till Netto för att köpa hushållspapper. Men jag gör nog en lista först...

Inga kommentarer: