onsdag, december 17, 2014

Ineffektiv (17/24)

Dagens frukost
Jag känner mig sjukt ineffektiv idag. Jag jobbar hemifrån och hade velat börja jobba supertidigt, men det blev inte förrän åtta och för det känner jag mig lite stressad. Och klockan är redan halv tio och jag har inte fått något gjort. Inte tillräckligt i alla fall... Så här långt har jag lagt en pärlplatta, strukit fem, varav två gick sönder och måste göras om, varit ute med alla jyckarna, ätit frukost, pratat i telefon med min man... Och jobbat en stund såklart. Men jag har ont i huvudet och ont i foten och ont i axeln och känner mig snuvig och bihålig och torr i halsen och kanske är det därför jag är så ineffektiv? Nu ska jag ta en treo och håller tummarna att resten av dagen kommer att bli sjukt effektiv när treon kickar in. Jag måste ju jobba undan rejält så att jag kan tillbringa kvällen med att packa in julklappar. De finaste julklapparna i staden. Åtminstone på utsidan...
Fler pärlskapelser

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad du är pysslig Åsa. Impad! Och bra att jag fick se dessa superfina pärlplattor. Vi hade vita snöflingor på julbordet förra året, får nog leta fram dem igen. Så galet att det snart är jul. Mysigt såklart, men stressigt att det snart är dags :-). Kram Becka

åsa sa...

Jag är väldigt impad själv ska du veta! Och ja, håller med! Både mysigt och stressigt med jul! Och att försöka ha koll på allt som ska fixas innan... 😄
kram!