måndag, december 01, 2014

Adventskalendern (1/24)

Nu i december kommer bloggen att bli som en liten adventskalender med ett inlägg varje dag fram till julafton. En utmaning...

En annan utmaning är det här med att bli klar med att skriva ut foto... Jag höll på hela dagen igår. HELA!!! Och blev ändå inte klar. Inte bara mitt fel... Fotosidan la av med jämna mellanrum också. Men jag blev mer och mer kritisk till de valda fotona och ville ha fler och andra och sökte i iPhoto, men de foto jag visste att jag ville ha fanns inte där. Så det var bara att lägga in dem. Och jag höll på halva natten och var urstressad och kom inte i säng förrän halv tolv. Och min man skulle upp tidigt och jag kunde inte sluta babbla. Men somnade till slut. Och vaknade när min man skulle upp och ta tåget till Stockholm och sen kunde jag inte somna om.

Men jag slumrade tills adventsstjärnan i fönstret tändes och steg sen upp och gjorde mig i ordning Och jag gick ut med jyckarna och åkte till jobbet och jobbade hårt tills jag åkte hem för att fortsätta jobba hårt, men Dixie ville inte komma till ro, så jag varvade jobbandet med Dixiedaltandet. Till slut däckade hon och jag fick jobbat till åtta och nu tar jag igen mig med The Good Wife. Snart ska vi gå och lägga oss.

Det blev inte mycket till julpyntande här hemma igår, men adventsstjärnorna och de stickade apelsinerna åkte upp. Hela matrummet svämmar över av jullådor och jag hoppas på att hinna städa undan lite i morgon. Datumljustet är tänt, men jag tror inte att jag hinner komma ner till ettan idag. Förmodligen inte ens i morgon...

Och från den ena adventskalendern till den andra hittade jag en adventskalender från Body Shop från min älskade man i soffan när jag steg upp i morse...

Inga kommentarer: