fredag, november 21, 2014

TGIF!!!

Åh! Äntligen fredag! Eller nåt... Jag har legat i soffan med huvudvärk hela dan och slötittat på The Good Wife, som för övrigt är riktigt bra och fängslande. Men trots soffa och huvudvärk fick jag faktiskt fredagskänslor nu framåt eftermiddagen. Och har duschat och sminkat mig och tagit fram lite förtugg och sitter och smuttar på ett glas vin. Kanske motar det bort det sista av huvudvärken?

I tisdags var jag på jobbet tidigt. Min man skulle till Stockholm och jag tog bussen samtidigt som han och medan han hoppade på Stockholmståget klockan åtta, skuttade jag in på kontoret klockan åtta. Och early bird får ju gå hem tidigt så halv tre gick jag till bussen och såg framför mig en effektiv kväll då jag skulle sitta och välja foto till fotoväggen. Så när jag kom hem tog jag med Daisy och Dixie på en runda och satte mig sen i soffan. Då började Dixie att gnälla och yla och tyckte att det var dags för mat. En timme tidigare än vanligt. Jag vägrade ge med mig och försökte stänga ute hennes gnäll och satte igång iPhoto. Tyvärr ville inte iPhoto samarbeta med mig, utan hävdade att biblioteket var korrupt och började reparera sig. Och jag letade runt på datorn efter lite andra foto som låg i diverse mappar här och där. Och sen stod jag inte ut med Dixies gnäll utan gav dem mat och tänkte laga mat till mig, men jag hade tänkt laga kyckling med ädelostsås och upptäckte att vi inte hade någon kyckling, trots att min man försäkrat mig tidigare om att så var fallet. Så det blev varma mackor med ädelost i stället... Och tre timmar senare var iPhotobiblioteket fortfarande inte klart, utan bestämde sig för att låsa sig så jag fick tvångsavsluta och starta om hela reparationen. Och jag gick och la mig...

I onsdags var jag inte på jobbet lika tidigt, men gick ändå vid halv tre eftersom jag tänkte ge fotoväggen ett nytt försök. På väg till bussen gick jag inom den "nya" ostaffären och köpte på mig lite olika ostar och en marmelad och kex eftersom jag tänkte överraska min man på internationella mansdagen. Och när jag kom hem gick jag ut med Dixie en långrunda och jag valde foto i mängder och insåg att jag ändå har en del jag skulle kunna tänka mig på väggen och ännu fler till den årsbok jag tänker sätta igång med efter nyår. Och sen städade jag och dukade fram godsakerna tillsammans med lite rom och lite vin. Ost och rom blev jag tipsad om i ostaffären och det var verkligen en höjdare! Och min man kom hem och vi åt ost och tittade på AHS och ANTM tills det var dags att sova.
Osten och kexen
Ost och kex och marmelad
Rommen
Och i torsdags vaknade jag med migrän och skickade min man att ta tabletter till mig och försökte vila mig i form, utan resultat. Så jag bestämde mig för att stanna hemma och låg i soffan med jyckarna hela dan och lyssnade på en ljudbok och sov middag och åt middag och såg AHS och fick ännu ondare i huvudet. Ondare än jag haft på hela dan. Så ont att jag fick ta två nattpanodil innan jag gick och la mig.

Och i morse vaknade jag och hade mindre ont än igår när jag gick och la mig, men alldeles för ont för att gå och jobba så jag har som sagt legat i soffan hela dan idag också.

Men nu är det äntligen fredag! Min man kom precis hem och medan han rastar hundar och dammsuger ska jag laga kvällens middag som består av biff, klyftisar, aioli och champinjoner.

Inga kommentarer: