fredag, november 14, 2014

TGIF!!!

Har jag plötsligt blivit fredagsbloggare eller? Verkar ju så eftersom jag bara bloggar på fredagar numera... Vad skyller jag på denna veckan då? Jo jag har läst. Med öronen. Och jag älskar det! Jag fick ett erbjudande att prova Storytel gratis i tre månader och hakade på. Och har lyssnat sen dess. Jag lyssnar när jag går till och från bussen, när jag väntar på bussen, när jag sitter på bussen, när jag är ute med Dixie (inte optimalt, jag vet...), jag har lyssnat när jag vikt tvätt och när jag lagat mat och funderar på vad som behövs göras i hemmet så att jag kan lyssna lite till... Vad är det då för bok som fångat mig så? Jo Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem.

Och idag är det ju alltså äntligen fredag. Veckan har känts oöverstigligt lång med mannen i Stockholm och jyckarna i sängen och jobb. Och läsning då såklart... I eftermiddag slutar jag tidigt och ska gå och shoppa efter jobbet och när jag kommer hem ska jag mysa med Vampire Diaries och lite förtugg medan mannen är och handlar middagen som ikväll består av min mans goda, goda hamburgare.

I helgen hann vi med både en tur till Ikea och en tur till Ilva. På Ikea blev det stearinljus och julklappssnören och på Ilva lite julpynt vi inte behöver... Bland annat en brun adventsstjärna med glitter. Och sen åkte vi till Illums och köpte ett datumljus så nu är jag helt redo att ta mig an julen. Jag hade tjejsöndag också och då gjorde jag inte mycket annat än fundera på alla bilder jag ska skriva ut och beställa och passade på att köpa 60 utskrifter till, för 70 räckte tydligen inte...? Jag måste nog ta ledigt en dag och tänka genom det här ordentligt...

Jag var och röntgade foten i måndags och eftersom jag inte hört något förutsätter jag att allt var okej. Medicinen hjälper i alla fall och jag har inte lika ont och i axeln har jag nästan inte ont alls...

Min man och jag började på American Horror Story, som vi sett innan, men inte kommer ihåg något av alls. Så jäkla spännande! Och så jäkla läskig! Så läskig att vi var tvungna att se ett avsnitt Mindy innan vi gick och la oss. Bara för att inte ha läskigheterna på hornhinnan innan vi somnade. Mycket bättre med lite gulligt Mindytrams... Snart är vi klara med säsong ett men får väl se veckans andra serier innan vi kastar oss över säsong två. Jag är ganska sugen på HTGAWM. Och Greys. Och Nashville... Och alla andra...

Så skönt att det äntligen är fredag!

Inga kommentarer: