fredag, november 07, 2014

TGIF!!!

Nu har det plötsligt gått en hel vecka utan att jag bloggat och jag fattar inte hur det har gått till för det är liksom inte så att jag varit superbusy? Fredag är det i alla fall äntligen!

Vi åkte ut i skogen i fredags och hade Daisy och Dixie med oss. De gick lösa större delen av tiden och sprang och bråkade och rök nästan ihop på riktigt, men min man bröt och sen var de vänner igen. Sen satt Daisy mest under ett träd och väntade på att vi skulle bli klara medan Dixie sprang. Runt och runt och upp och ner och fram och tillbaka och var helt skogstokig (pun intended...). Det regnade och jag hade ont i magen och det fanns inga jättemängder med svamp så vi var väl bara ute en timme eller två... Och på vägen hem åkte vi inom Ica för att köpa kvällens förtugg och passade på att provsmaka parmaskinka och getost. När vi kom hem tog vi ett långt bad innan det var dags att börja på kvällens middag. Och jag hade ont i foten av skogspromenaden och låg i soffan och spelade musik för min man som svängde ihop lamm med pasta. Galet gott var det! Och medan vi åt såg vi ParaNorman och sen blev det lite Mindy innan vi gick och la oss.
Daisy var med i skogen
Daisy och Dixie slogs som galningar (men syns nästan inte...)
Lammet och pastan och allt det andra... 
I lördags hade jag ont i stukningen och tillbringade större delen i soffan med att läsa, lyssna på musik och spela spel. Och så var jag ute i trädgården med min man och hjälpte honom att plantera trädpionen jag fick av mamma i födelsedagspresent. En månad senare... Och eftersom det faktiskt var riktigt varmt och skönt ute, satte vi oss i trädgården och drack öl och delade en cigarr. Och min man grillade tunna revben och vi åt dem med aioli och klyftpotatis och jag bet av en bit av min framtand och är ganska trött på att jag håller på att falla i bitar...
Det börjar bli höst i trädgården
Dolly höll oss sällskap
Och Dixie undrade vad soms stod på...
Min man grillade revben
I söndags hade Dolly och Daisy och jag tjejsöndag. Jag hade så mycket jag hade tänkt att jag skulle göra; titta på Parenthood, blogga, lyssna på musik, spela spel, fixa i hemmet. Men jag var inte sugen på något av det. Jag såg ett avsnitt Parenthood, men var helt oengagerad och ingen musik var bra och jag orkade inte spela något spel. Så jag tog med Daisy ut på en runda och lät henne bestämma vart vi skulle gå. Jag trodde att hon skulle välja Spille, men i stället gick vi rundan vi springer. Lite gulligt av henne tycker jag. Så vi promenerade nästan 5 k och fotade och solen sken och när vi kom hem var jag helt genomsvettig. Och min man kom hem från spårkursen med Dixie och vi åt lunch och till middag gjorde jag hel kottlettrad med svål och det blev inte dumt alls faktiskt...
Broar byggs
Samma bro, annan vinkel...
Daisy, den motvilliga modellen... 
I måndags jobbade jag och gjorde nya naglar och fastade och när jag kom hem åt vi middag och åkte till Burlöv Center där jag köpte en ny halsduk och en eyeliner och en läppenna. Och sen åkte vi hem och drack te och tittade på tv.

I tisdags jobbade jag igen och på lunchen var jag hos Katta och hälsade på hennes små kattungar och de är ju helt oemotståndliga! Snacka om att jag blev sugen... Och när jag kom hem från jobbet åt vi Chicken Tikka.
Söt och sötare!
Katten med hjärtat på ryggen
Två kattungar i full fart
Busiga kattungar
I onsdags jobbade jag också och när jag kom hem satte jag mig framför datorn och tog tag i mitt fotoprojekt som jag aldrig blir klar med. Men jag köpte två fotoböcker och 70 fotoutskrifter hos IcaFoto och beställde en fotobok med Debbies instagrambilder från Keepsy. Det jag köpte hos Ica måste jag beställa inom en månad, så nu gäller det att jag lägger på ett kol... Jag har börjat. Jag har lagt upp mappar där jag ska lägga foto att skriva ut i. Jag har inte något tema på böckerna än, men jag hoppas det ger sig när jag väl börjar... Fotona jag ska skriva ut är såna jag vill ha på väggen. Så kanske måste jag involvera min man i mitt projekt...?

Igår var jag hos tandläkaren för den årliga undersökningen och hon tyckte som tur var att jag inte tvunget behövde laga den trasiga framtanden, så jag väntar med den tills det blir krisigt läge. Och efter tandläkarbesöket åkte jag hem och jobbade en stund tills min man kom hem och vi orkade inte fasta hela kvällen så vi åt biff och potatisgratäng och tittade på Criminal Minds och Mindy.

På väg till tandläkaren
Fortfarande på väg....
Och idag är det som sagt äntligen fredag! Och jag har jobbat hemifrån eftersom jag hade en tid på vårdcentralen hos en sjukgymnast för min stukade fot. Och jag var där och hon undersökte och klämde och eftersom jag har ont på insidan i stället för utsidan ville hon att en läkare skulle titta på den, så jag fick en tid hos en läkare direkt efter och han klämde och kände och skrev ut diklofenak och en remiss till röntgen. Och jag åkte till apoteket och hämtade ut mina tabletter och ett paket och när jag kom hem var klockan kvart i fyra och jag orkade inte jobba mer idag. Så jag gick ut med Dixie som var dålig i mage (igen!) och när jag kom hem hällde jag upp ett glas vin och satte på lite musik och väntade på min man.

Nu ska vi äta Vacherin och köttprodukter och se veckans serier och i morgon hoppas jag på en tur till Ikea. Och fast det är tre veckor kvar till första advent har jag faktiskt redan börjat på årets julskiva och är redan uppe i hela nio låtar!!!

Äntligen fredag!!!

Fredagsbuketten med säsongens första tulpaner

Inga kommentarer: