söndag, november 30, 2014

Jobbigt på jobbet, ost och en sicksackbuske

I fredags hade jag tänkt försöka gå ganska tidigt, men blev ombedd att hjälpa till med ett royaltydokument och eftersom jag är väldigt förtjust i copy/paste så jobbade jag ända till halv fyra. Det hade kunnat bli längre om jag inte vantrivts så på kontoret. Alla på ekoavdelningen hade gått hem och nyaste medarbetaren är inte så förtjust i mig och låtsades inte om mig på hela dagen. Varför vet jag inte? Hon hälsade inte ens när jag kom? Och när alla gått lyssnade hon på musik lite för högt. Så högt att jag inte kunde höra vad jag lyssnade på så jag stängde av, men hon har väldigt taskig musiksmak och jag stod inte ut, så jag satte på Motörhead och koncentrerade mig på mitt arbete tills jag verkligen inte stod ut och gick sen till ostaffären och köpte ost.

När jag kom hem var jag galet kissnödig och rusade upp för att upptäcka att toastolen inte var på sin plats så jag fick rusa ner igen och vidare till nästa toa. Men jag hann! Puh! Min man gav mig lite vin och tilltugg och tog med sig jyckarna ut och jag hade fredag med The Good Wife. Och sen åt vi Vacherin och köttprodukter och såg Planet 51 och Despicable Me 2.

Igår steg jag upp kvart över sju och bad min man ligga kvar i sängen så jag skulle få ha lite morgonmys i soffan med jyckarna och The Good Wife och en latte. Och efter frukosten åkte vi till Vellingeblomman och jisses så mycket folk där var! Det kändes som om vi stod i kö genom hela affären och inte förrän vi var nästan vid kassorna såg vi att vi kunde genat och sluppit köandet. Fast då hade jag i och för sig inte köpt de fina blekrosa julgranskulorna till min julgran på jobbet... Men jag fick äntligen tag på en Corokia! Som jag letat efter överallt hur länge som helst! Känns det som i alla fall... Och sen åkte vi till Rusta för att köpa en turkos ljusslinga till sovrummet men jag blev förvirrad och köpte en svart och vit till garderoben i stället. Och sen lunchade vi på Ikea innan vi åkte hem.

Vi var jättefantasilösa och åt biff och klyftisar och aioli till middag och såg Cloudy With a Chance of Meatballs och sen ringde Syrran och tipsade om en countrydokumentär med Justin Townes Earle på SVTPlay så den såg vi medan vi rökte cigarr och när dokumentären var slut såg vi Homeland.

Och jag är inte riktigt lika stressad nu en timme senare... Jag har druckit min treo och jag har skrapat ihop 135 foto och ska få ner dem till 130 och det känns inte helt omöjligt...

Undrar om jag ska hänga julgranskulor i Sophoran och Corokian?

Inga kommentarer: