måndag, november 17, 2014

Helg och måndag

I fredags jobbade jag till två eftersom jag gick med Katta och köpte vietnamesisk lunch. Jag hade ingen lunch med mig och visste inte riktigt hur jag tänkt jag skulle lösa det? God lunch var det i alla fall och skönt var det att komma iväg tidigt från jobbet. Och jag gick och provade BH:ar och slog till på två stycken. En vanlig snygg svart och en halvporrig brun. Halvporrig på ett classy vis alltså... Sen ringde jag min man och bad honom möta mig på Åhléns eftersom jag skulle köpa ansiktstvätt. Men de hade ingen ansiktstvätt så vi fick gå genom hela stan tillbaka igen. Och passade på att kika in i lite andra affärer på vägen. Utan att köpa något. Men jag fick köpt min ansiktstvätt och min man köpte cigarrer och sen tog vi bussen hem och placerade mig i soffan med förtugg och vin som jag åt medan min man var och handlade.

Och sen åt vi godaste hamburgaren och såg Grey's och jag somnade i soffan...

I lördags packade vi in jyckarna i bilen och hämtade Modern på stationen och körde ut i skogen för att hitta mängder med svamp. Några mängder hittade vi nu inte, men vi körde i alla fall inte hem tomhänta. Modern fick ta hand om Dolly, jag tog Daisy och min man fick hålla reda på yrhättan Dixie. Tyvärr kunde vi knappt släppa dem lösa eftersom skogen vimlade av orienterare, linbaneåkare, cyklister, joggare och vanliga skogspromenerare. Vi var ute i över tre timmar och pausade med smörgåsar med pulled pork och en kopp kaffe. Modern är ju lite effektivare än vad min man och jag är så vi iakttog och försökte lära oss att tänka som hon.

När vi var nästan klara och bara skulle kolla ett ställe till, ramlade jag över en gömma med svart trumpetsvamp som jag girigt plockade på mig. Och sen var vi och jyckarna helt slut och klockan tre lämnade vi Modern på stationen och när min man och jag kom hem hoppade vi i ett hett bad och försökte tina upp mig för det var lite kallare än beräknat i skogen. Speciellt om man tänker på att det var för varmt att ha kofta under vårkappan när jag gick på stan i fredags... Och sen åt vi oxfilé och klyftisar och såg American Horror Story.

I söndags åkte min man ut i spårskogen med Dixie och jag parkerade mig i soffan med Dolly och Daisy och hade tjejsöndag. Jag åt frukost och blev klar med Offer utan ansikte och gick ut med jyckarna och såg Vampire Diaries och lyssnade på musik och förberedde julskivan 12. Och min man kom hem och jag började på en ny bok och han trädgårdsarbetade och vi var olydiga och rökte cigarr inomhus... Medan vi såg CSI. Och jag gillar verkligen att vi ser CSI igen! Sen åt vi fultacos och såg klart säsong ett av American Horror Story. Och nu ska vi inte börja på säsong två förrän på onsdag. Kanske torsdag... Känns lite jobbigt...

Inatt vaknade jag av att något hårigt snabbt svepte förbi mitt ansikte. Det var min man som slängde med armen i sömnen. Jag flyttade mig bort från den för att inte få den i ansiktet nästa gång... Sen vaknade jag alldeles svettig och med huvudvärk. Fast det har inget med min mans arm att göra. Och eftersom jag inte kan ta treo, bestämde jag mig för att jobba hemifrån. Så jag satt i vardagsrummet med jyckarna medan min man satt i matrummet. Och sen åt vi lunch till Mindy och min man åkte in till jobbet och jag slutade jobba och läste Den stumma flickan av Rosenfeldt/Hjort med öronen. Och min man kom hem med lakrits för jag trodde jag var sugen, men det var jag inte. Inte på de sorter han köpt i alla fall. Tyvärr verkar det vara lakritstorka nu. Sist jag var sugen hittade vi inte heller några tillfredsställande sorter...

Snart är det fiskpinnar med potatismos och ärtor och Criminal Minds.

Inga kommentarer: