söndag, november 30, 2014

Första advent

Här sitter jag och har tjejsöndag och det är första advent och jag är jättestressad. Över att klockan redan är elva och jag inte gjort något än. För jag måste ju bli klar med fotoprojektet allra senast torsdag, men gärna och helst tidigare. Och min man plockade ner alla jullådor från vinden igår och vi måste ju sätta upp stjärnor och ljusstakar och hitta ljusstaken till datumljuset och sätta upp alla jullådor igen. I år blir det minimalt med julpynt, fast på ett bra vis. Nästa år funderar vi på att ha julgran. För första gången på länge länge... Och jag ser sjukt mycket fram emot det!

Mer jag är stressad över; min man åker till Stockholm i morgon bitti och vi måste planera och handla i eftermiddag så jag har något att äta när han är borta. Och i kväll ska vi på lakritsprovning och det ska blir spännande, men jag trodde det var klockan fyra och inte klockan sju och det känns lite sent att komma hem halv tio en söndagkväll...

Nä, men om jag skulle ta och dricka min treo och sätta igång så något blir gjort så jag slipper sitta här och vara stressad då...?

Inga kommentarer: