måndag, november 24, 2014

Double feature

Ikväll såg min man och jag två filmer. Först Frozen och sen Shrek. Vi behövde något lättsamt efter alla avsnitt av American Horror Story och senaste avsnittet Homeland. Och det var verkligen två lättsamma filmer jag valde. Senast jag valde film blev det inte så lättsamt. Det var en mycket konstig film som bara slutade utan att man fick veta vad som egentligen hände. Och var det någon som dog? Blev de vänner? Hamnade någon i fängelse? Väldigt frustrerande. Och filmen jag talar om hette Bluebird. Inte dålig eller så, inte alls. Men bara konstigt slut...

I morse hade jag också en double feature. Fast i otur. Eller kanske var det en trippel? Jag var väldigt klumpig och förvirrad i alla fall. Och satte på locktången i stället för plattången och locktången hängde under en klänning, så tur att det inte började  brinna... Och borstade nästan tänderna två gånger för jag kom inte ihåg om jag redan gjort det. Och sen blev eyelinern inte så bra för den behövde vässas och när jag vässade den blev det bara värre och till slut var jag helt svart om fingrarna och ren tur att jag inte blev svart om kinderna också... Jag hade inte tur att hålla på att fixa så mycket, så jag bara gick. Och hoppades på det bästa och köpte en ny eyeliner på vägen hem.

Och nu tänker jag hinna med lite The Good Wife medan min man duschar... Snart är det ju dags att stiga upp igen...

Inga kommentarer: