fredag, oktober 03, 2014

TGIF!!!

Åh, äntligen fredag! Tyvärr har jag haft ont i halsen och ont i huvudet hela natten och helst av allt ville jag stanna hemma i morse. Men det gjorde jag inte. Jag tog mig till jobbet med bussen som stannade på min hållplats fast den inte behövde och sitter nu här och har ont i halsen i stället. Huvudvärken är nästan borta.

I morgon kommer Modern och Rolf och firar min födelsedag och vi ska bjuda på följande:

Fördrink: Champagne och crostini med rillette

Förrätt: Krabbtoast

Huvudrätt: Älgstek med enbärsgräddsås och rostade rotfrukter

Efterrätt: Tarte tatin

Jag tror det kan bli bra.

På lunchen köpte jag rilletten och kunde inte låta bli att köpa lite parma och salami till ikväll också. Trots att det är min mans fredag...

Jag tänkte sluta vid två, men jag tycker inte jag har fått något gjort, så jag jobbar en stund till. Sen ska jag hem och ta på mig mjukisdressen och krypa upp i soffan och kolla Vampire Diaries...

Äntligen fredag!

Inga kommentarer: