söndag, oktober 19, 2014

New Model Army på Babel

I fredags tog vi bussen in till stan för att se New Model Army på Babel. Tjugo över åtta var vi där och förbandet höll fortfarande på. Katta kom efter en liten stund och vi kollade på människor och sa hej till en klasskamrat från förr och ungefär klockan nio gick New Model Army på scen.
New Model Army
Jättebra var det faktiskt! Bra ljud och bra låtval, även om de inte spelade 51st State... Men jag fick ju höra Between Dog and Wolf och Whitecoats och Stupid Questions. Och en hel hög andra...
New Model Army
Kvart i elva hade de spelat klart och då haffade Mr T (som också var där) deras tour manager och vi stack backstage för att hälsa på Justin Sullivan. Jag har alltså skakat hand och pratat med Justin Sullivan! Hur coolt är inte det egentligen!?!? Min man var alldeles starstruck och sa inte mycket alls, Katta hon pratade på och jag sa faktiskt också ett par ord. Han var väldigt trevlig, om än lite bitter, och precis lika snygg som när vi började lyssna på New Model Army. Och nästan tjugo minuter senare var min man och jag på väg till bussen, alldeles omtumlade. Att vi skulle få träffa Justin Sullivan trodde vi ju aldrig när vi såg New Model Army på Stadt på vår första inofficiella date för nästan 25 år sen...

Inga kommentarer: