torsdag, september 04, 2014

Time flies...

Oj, vad tiden går! Tänk att det redan är torsdag!? Och jag som inte kunde förstå att det bara var onsdag igår... Det är fullt upp på jobbet och emellanåt förstår jag inte hur jag ska hinna med. Men jag försöker att inte titta bakåt eller åt sidorna, jag bara kämpar på framåt. Och håller tummarna (hårt)!

Gräsmattan är inte längre någon sjö och verkar grönare och frodigare än någonsin. Nelson har verkligen ett heltidsjobb där... I källaren kommer det inte heller in vatten längre och det vi rensade ut i söndags har min man varit på tippen med så inte något ont som inte har något gott med sig...

I måndags fastade vi och det gick bra, på jobbet luktade det målarfärg från fönsterrenoveringen längre ner i korridoren. Min man hade middag redo när jag kom från jobbet och sen åkte vill till Coop för att slippa tänka på att vi ville ha mer mat. Och när vi kom hem såg vi True Blood.

I tisdags steg vi upp och sprang 4 kilometer innan vi åkte till jobbet. Det var två veckor sen vi sprang sist och jobbigt och svettigt och kämpigt och framåt kvällen kände jag att jag började få lite träningsvärk. På lunchen gick vi ut och shoppade, mina kollegor och jag. Jag plockade på mig tre t-shirtar och ett par strumpbyxor. Sen åt vi gemensam lunch i köket och det tillhör ju inte vanligheterna. Jag passade på att läsa i min bok, de andra pratade matrumsrenovering. När jag kom hem lagade min man mat och jag pratade i telefon med Syrran och sen tog mannen och jag med Daisy och Dixie på en långrunda. Och när vi kom hem hann vi se ett avsnitt True Blood innan det var dags att sova.

I onsdags steg vi upp och körde 35 minuter mage med Jillian. Och det var galet jobbigt! Jag svettades mer än när jag sprang och jag kände av träningsvärken i mage och lår och trodde inte att jag skulle klara alla 35 minuterna. Men det gjorde jag. Och jag kom till jobbet och jobbade hårt och blev äntligen klar med royaltyn och fick ont i magen och hade ont i magen resten av kvällen. Vi åt korvgratäng till middag (oväntat gott alltså!) och medan min man lekte med byggnadsställningar, umgicks jag med datorn och jyckarna. Och när min man lekt klart kom han in och såg ett avsnitt True Blood med mig.

I morse vaknade jag klockan fem och kände mig lite wild and crazy, så jag tog fram min dator och installerade Sims 4 som släpptes klockan tolv inatt. Sen låg jag och spelade tills det var dags att hoppa in i duschen. Som jag har saknat att spela Sims alltså! Jag hann inte mycket mer än att skaffa en kille, men det är ju inte så dumt ändå... Och vi skulle ta åttan till jobbet, men kollade i appen och såg att bussen var en halvtimme sen så vi fick springa till hållplatsen innan eftersom bussen bara stannar hos oss en gång i timmen nu eftersom Skånetrafiken inte kan bestämma sig. Men fem minuter bort stannar bussen var tionde minut i rusningstrafik och det är ju helt okej det med...

Idag ska jag sluta klockan två. Om jag hinner bli klar med det jag bestämt att jag ska bli klar med innan jag kan gå vill säga. Än så länge går det hyfsat, men jag börjar få ont i huvudet av alla blanketter och dokument som ska fyllas i. Och inte kan jag ta en treo heller eftersom vi fastar idag. Fönsterrenoveringen börjar närma sig vårt kontor nu. Färgen luktar inget vidare och de aktuella rummen är inplastade, så jag får se hur det går i morgon. Förmodligen sitter jag i matrummet och jobbar. Är inte jättesugen på att jobba hemifrån. Behöver åka in till stan för lite fredagsshopping. Det är ju min fredag. Jag ska laga gratinerad lammrostbiff med vitlökspotatis och rödvinssky och lite aioli. Hoppas det är lika gott som det låter!

Inga kommentarer: