fredag, september 26, 2014

TGIF!!!

Åh, äntligen fredag! Detta har känts som kanske världens längsta vecka! Nästan som två. Varje dag har känts som torsdag och det är nästan overkligt att det äntligen är fredag!

Daisy och jag steg upp och sprang i morse och det var varmt! Alldeles för varmt för att ha jacka, så jag svettades som en gris efter bara typ 200 meter. Men vi sprang fast fötterna kändes som bly, mina fötter, Daisys tassar tycktes sväva fram utan problem... Tre kilometer blev det bara, men det var ändå bra jobbat en fredag när jag knappt sovit på hela natten på grund av min mans snarkningar, alldeles för varmt sovrum och huvudvärk.

Jag hann med åttabussen trots att jag sprang och det är jag riktigt nöjd med. Och jag tar ettbussen hem, det är jag också nöjd med. Jag måste hinna köpa parmaskinka och lådor, så det gäller att jag lägger på ett kol...

Och när jag kommer hem ska jag sortera ner lite lack i lådorna jag ska köpa och försöka hinna städa och fixa innan min man kommer hem och när han kommer hem ska vi sätta oss i trädgården och fördrinka och förtugga och tända en brasa och röka en cigarr. Och sen är det Vacherin, salami och tv som gäller.

Igår såg vi säsongspremiären på Nashville och det är ju så bra alltså! Och hela veckan har vi sett antikduellen och det är ju också så bra! Och nu vill jag åka på semester till Århus för där verkar vara himla fint!
Fina lådor 
Perfekta till lack
Igår kom jag hem först från jobbet och tog med mig Dixie ut på en runda. Jag tog på henne stryphalsbandet och för första gången på länge var vi inte ovänner hela rundan. Vi var faktiskt inte ovänner alls. Hon gick hur fint och bra som helst eftersom hon inte kunde dra utan att strypa sig själv. Och jag hoppas nu att detta hjälper henne att komma ur sitt maniska dragande...

Idag känner jag mig fredagseffektiv och får hur mycket som helst gjort. Jag har mailat och fått svar och mailat igen och fakturerat och fixat med skattepapper och trots att jag verkligen avskyr alla dessa skattepapper lyckas jag faktiskt få rätt på dem ca 99% av gångerna...

Men nu är det snart dags att gå hem och ha fredag! Äntligen fredag!!!

Inga kommentarer: