fredag, september 05, 2014

TGIF!!!

Åh så skönt att det är fredag! Och solen skiner och det är höst! På riktigt!

Idag sitter vi i matrummet och jobbar eftersom våra rum är upptagna av fönsterrenoveringen. Ganska mysigt faktiskt. Inte på heltid kanske, men idag känns det som en kul grej. Och jag slutar tidigt. Och hoppas på en fin kväll så att vi kan sitta ute en stund och kanske premiärelda i vår lilla eldkorg...?

Igår slutade jag också tidigt och gick hem och spelade en stund och det gick bra för lilla Peppy. Hon träffade en kille och de dejtade och flyttade ihop och skulle gifta sig. Och i morse när jag skulle se hur det var med dem, hade spelet inte sparats av någon anledning, så hon var singel igen...

Förutom att ta hand om Peppy åkte vi och handlade inför helgen och kom inte hem förrän åtta och orkade inte börja på någon mat, så vi svängde bara ihop lite fetaostsås som vi doppade bröd till och såg ANTM och gick och la oss tidigt.

Jag fick hem vågen jag köpt tidigare i veckan också så nu kan vi väga oss och mäta vilopulsen och kolla luften i sovrummet och det var intressant alltihop. Tydligen väger jag mindre än jag tror, min vilopuls var mycket fin (förutom i morse när jag duschat och skällt på Buffy, då var den extremt hög...) och sovrumstemperaturen när vi gick och la oss var ca 22° och i morse när vi vaknade var den ca 18°. Alldeles för varmt för mig. Det ska bli mycket intressant att se hur kallt vi har det i sovrummet på vintern. Då när jag tycker det är perfekt temperatur...

Och nu är det snart dags att gå hem och hålla helg!

Inga kommentarer: