onsdag, september 10, 2014

Jag sprang fort

I morse när jag satt på bussen tänkte jag på Debbie. Det var en lång tankegång som involverade dagens skor och andra skor och plötsligt var hon där i mina tankar. Och sekunden senare såg jag en bil där det stod UMA på registreringsskylten. Uma var Debbies kennelnamn. Jag tänker att hon kanske visade att hon tänker på mig också...

Och apropå gosiga hundar, så hade jag hela gänget i sängen i natt. Daisy gick bort till vardagsrumsdörren redan klockan nio och ville gå upp och lägga sig, så då gick jag ut med henne och Dixie. Sen satt vi uppe en stund till. Jag skulle ju bara...

Daisy låg som vanligt hopkurad vid mitt ansikte, Dixie hade mig som huvudkudde och Dolly låg nere vid mina fötter. Hon kunde inte hoppa upp i sängen själv, så jag fick hjälpa henne. Inte det lättaste...

Och från det ena till det andra; jag sprang faktiskt igår. Jag tog mig i kragen trots att jag egentligen inte ville, inte orkade, inte var sugen. Och det gick så bra! Jag sprang så fort! För att vara jag alltså... Nästan en minut snabbare på kilometern. Tyvärr fick jag ont i ryggen. Inte där jag brukar få ont, utan på andra sidan. Kanske hade jag suttit konstigt och jobbat? I vilket fall som helst gjorde det ont och jag tänkte att jag inte orkade springa så långt och så blev det 3 kilometer. Som faktiskt inte är så kort heller. Och efteråt var jag himla nöjd med min prestation.

Och från det andra till det tredje; jag vann ännu en auktion igår. Igår var det fyra fina vaser jag absolut inte behöver. Men fina var de! Och jag hittar säkert en plats för dem någonstans... Och samtidigt som jag höll koll på auktionen multitaskade jag och såg Apples event och spelade sims.

Och idag målar de fönster på mitt rum, så jag lånar Kattas rum eftersom borden i matrummet är nedmonterade. Klockan tre tar jag bussen till Coop och hämtar ett paket på posten. Ikväll kommer min man hem.

Inga kommentarer: