tisdag, september 23, 2014

Fortfarande höst

Det är fortfarande höst och i morse steg jag upp halv sju och tog med mig Daisy ut på en springtur. Min man är förkyld så jag frågade inte ens om han ville följa med. Men Daisy var peppad och höll god fart hela vägen och det blev väl ca 4,3 km, fast appen ville få det till 4,8. Vet inte vad som hände där riktigt...? Det var ovanligt lätt att springa och fick en bra tid trots att jag fick hålla igen Daisy. Håller jag inte igen henne börjar hon att galoppera och då är det inte en chans att jag hänger med...

Av någon märklig anledning fick jag sen för mig att jag hade jättegott om tid, så jag satt i soffan och lyssnade på musik innan jag hoppade i duschen och när jag kom ut fortsatte jag att lyssna på musik och satte sedan upp en ljusslinga i sovrummet och varför får jag för mig att jag har all tid i världen på morgonen?

Vi fastade igår och det kändes bra och vi fastar inte idag och det känns ännu bättre. 

Igår blev vi klara med True Blood och vi kom ikapp med New Girl och undrar vad vi ser i kväll? På fredag blir det i alla fall Grey's, Scandal och How To Get Away With Murder. Och jag ska försöka sluta tidigt och städa undan lite innan min man kommer hem. Och se Vampire Diaries och kanske ett avsnitt Parenthood. För Parenthood är min nya ensamserie. Det var Katta som tipsade och så glad jag är att jag gav den ett försök förra veckan när min man var i Stockholm! Jag tänkte ha på den i bakgrunden medan jag sysslade med annat, men kunde inte koncentrera mig på något annat och vips hade jag sett fyra avsnitt... 

Och på fredag är det min fredag och då ska vi ha Vacherin Mont d'Or och tryffelsalami och vad jag längtar!

Inga kommentarer: