tisdag, september 09, 2014

Det regnar lite idag...

Jag trodde jag skulle börja jobba jättetidigt idag! Typ senast sex eller så... Min man åkte till Stockholm vid fem i morse och jag brukar ju alltid sova dåligt när han stiger upp innan ottan. Och brukar ha svårt att somna om när han gått. Inte i morse. I morse somnade jag om innan han hunnit ut till taxin. Så jag vaknade inte förrän klockan ringde sju. Och tog med mig Dixie på en liten runda och hon var faktiskt duktig och drev mig inte från vettet.

Jag har ont i huvudet och är inte lika multitaskande som jag förväntat mig, men får ändå en hel del gjort. Men borde springa efter alla M&M jag tryckt i mig till min treo...

Igår fastade vi. Och efter jobbet hämtade min man mig och vi åkte till Ikea och Ilva för att slippa tänka på hur hungriga vi var. Och för att köpa krukor till vardagsrummet. Vi hittade inga krukor, men än en alldeles för dyr på Ilva... Så vi åkte till Sikö och hämtade en filt jag auktionerat till mig. Och fastan gick bra och vi tänkte knappt på mat trots att det doftade kanelsnäckor på hela Ikea. Tills vi kom hem och min man råkade nämna gyrostallrik. Sen var det kört och det var det enda jag kunde tänka på så han körde och köpte. Och vi orkade ju inte hälften och skulle delat i stället. Och det var inte lika gott som förväntat och egentligen inget som var värt att bryta fastan för. Men nu har vi lärt oss det...

Och vi såg klart The Glades igår och det var väl tidernas sämsta serieavslut?! Så får man inte göra! Inte ha världens cliffhanger och sen avsluta serien utan att man får veta hur det går???

I helgen gjorde vi absolut inget särskilt. Vi var ute med jyckarna, pillade lite i trädgården, jag plockade undan lite i sovrummet, spelade spel, såg två filmer (Blue Jasmine och I Love You, Man), såg True Blood, min man lagade carnitas, jag lagade lamm, min man gjorde en rabatt. En skön och avkopplande helg helt enkelt...

Och nu är klockan två och jag får väl sticka ut och springa. Förmodligen själv eftersom det verkar vilja regna lite...

Inga kommentarer: