söndag, augusti 03, 2014

Tjejsöndag

Igår kväll förde jag äntligen över alla bilder från kamerorna till datorn. Det tog sin lilla tid eftersom det var ca 1500 bilder. Jag passade på att säkerhetskopiera dem också. Och idag ska jag tagga och sortera dem. Det började ju som en perfekt sittainnedag med regn och åska, nu ser det ut att ha lättat upp, så jag får väl sätta mig i uterummet och fixa med mina bilder. Det funkar ju det med, bara jobbigt att bära ut en massa...

Min man började på min nya rabatt igår. Nu ska vi bara skaffa något att sätta i den också. Det står en ros och en magnolia och vi har ett par jättedaggkåpor som ska få flytta dit också, men det behövs något mer. Ännu en ros förstås och kanske någon annan spännande buske? Eller en ros till? Och apropå rosor behöver vi nog åka till Flyinge och köpa en liten gullig ros till den låga rosenrabatten och jag är väldigt sugen på en pimpinellros med svarta nypon till woodlandet... Och en kinesisk ros såklart...

Inga kommentarer: