lördag, augusti 02, 2014

Tjejlördag

Tänk att det redan är augusti och att sommaren är på väg att ta slut... Och det känns. Att hösten är på väg. Visst är det fortfarande sol och värme, men det är mörkare på kvällar och morgnar, fåglarna övar inför flytten, trädgården förbereder sig inför vintervilan. Och jag fantiserar om att kunna sitta inne. Om att tända ljus, om att lyssna på höstvindar som viner, om att frysa och längta efter sommaren igen.

Jag har redan börjat planera inför vår- och sommarsäsongen 2015. Trädgårdssäsongen alltså. Kommer på nya planteringar och lösningar hela tiden. Nu gäller det bara att hålla dem i huvudet tills det är dags att verkställa dem. Att skriva ner allt jag kommer på hade varit en bra idé. Om jag bara hade varit så disciplinerad. Och kommit ihåg var jag skriver ner saker...

Min man är och spårar med Dixie. Dolly och Daisy och jag har tjejlördag. Jag lyssnar på Willie Nelson och funderar på om det inte är dags att äta frukost...

Inga kommentarer: