fredag, augusti 01, 2014

TGIF?

TGIF när det är semester? Ja, det funkar faktiskt. Sista semesterdagen idag och det känns faktiskt helt okej. Det ska bli lite kul att jobba igen, att fixa och sminka mig varje dag. Jag har ju tagit det ganska lugnt på den fronten nu i fyra veckor...

Idag har jag tagit tag i saker jag tänkt göra på semestern. Och inte gjort. Förrän nu. Som till exempel att flytta mitt iPhotobibliotek till en extern hårddisk. I morgon måste jag nog färga mina ögonbryn. Och på söndag får jag väl se om jag har något att ta på mig på måndag...?

Vi skulle haft kräftor till middag, men glömde ta fram dem, så när vi skulle äta var de fortfarande frusna. Så Daisy och jag gick till Netto och köpte crème fraîche. Och sen blev det biff och klyftisar och aioli till middag i stället. Funkade fint. De var för varmt att sitta inne, så vi satt ute. Nu är vi inne och ser ett avsnitt Homeland innan det är sängdags.

Och förresten gav jag upp mitt försök att blogga 365 dagar i rad. Det blev alldeles för jobbigt. Ska försöka att blogga mer än en gång i veckan dock. Det var något mer jag tänkte att jag skulle ge upp, men det kommer jag inte ihåg så det var väl inget viktigt...

Inga kommentarer: