torsdag, augusti 14, 2014

Sover och springer och äter

Jag har börjat gå och lägga mig vid tio varje kväll och det känns faktiskt riktigt bra. Även på semestern gick vi och la oss vid tio. Och nu när vi börjat jobba är vår regel att inte påbörja något efter halv tio. Och med något menar jag ett nytt avsnitt av valfri tv-serie. Jag är sjukt beroende av att få min nattsömn och jag har märkt att när jag går och lägger mig vid tio, vaknar jag inte upprepade gånger under natten. Kanske bara en gång vid fyra, men då somnar jag snabbt om. Och sen vaknar jag vid kvart över sex och känner mig förvånansvärt pigg. Och ligger och läser eller spelar tills klockan ringer och det är dags att sticka ut och springa. Vi får se hur det går med den här vanan sen när det blir mörkare på morgnarna.

Igår pausade vi från vårt springande, men i morse sprang vi igen. Jag ville inte, orkade inte, men min man var på g, så vi sprang. Hade han tvekat det minsta hade det inte blivit något. Och nu i efterhand är jag glad att han inte tvekade, för jag börjar verkligen gilla det här med att springa. Mer och mer. Och jag är fortfarande inte snabb och inser att jag aldrig kommer att bli snabb, men det är skönt att ta i och svettas som en galning och det är faktiskt rätt skönt att köra intervaller så jag blir riktigt andfådd.

Idag fastar vi. Det känns skönt. Än så länge. Börjar gilla fastan mer och mer faktiskt. Skönt att låta magen vila lite då och då. Och numera verkar jag inte kunna äta lunch utan att få ont i magen. Trodde det berodde på laktos, men det verkar inte så. Så jag ska börja äta en macka till lunch och se om det funkar. Annars får jag väl hoppa över lunchen varje dag... Det märkliga är att när jag äter lunch hemma får jag aldrig ont i magen...

Och i morgon är det fredag och jag ska göra ostfondue. Från scratch. Och vi ska ha parma och salami och vin till. Och jag hoppas det är fint så att vi kan sitta ute. Och sen måste vi väl titta på True Blood och bli klara nångång...

Inga kommentarer: