måndag, augusti 25, 2014

Kräftskiva och fest och slapp söndag

I fredags var det dags för kräftskiva på jobbet. Och vädret var inte på vår sida, så i stället för att ha kräftskivan på Mr T's lantställe, hade vi den på kontoret. Och det gick precis hur bra som helst. Vi piffade och pyntade och fixade och bokhyllorna i korridoren ner till herrtoaletten satte vi mängder med värmeljus, i korridoren vid matrummet satte vi upp vimplar och en ljusslinga, i matrummet hade vi kräftlyktor och färgglada lampor och i hallen hade vi girlanger och ballonger. Vi dukade fint i matrummet och dukade fram kräftor och pajer och ost och kex och snacks och kylde öl och vin och snaps. Klockan fyra kom våra danska gäster och kräftskivan kunde börja. Vi drack öl och åt snacks och lyssnade på musik och pratade och gick en liten kräfttipsrunda och mitt lag förlorade och hur det gick till förstår jag inte?

Bordsplaceringen bestod av ett miniquiz. På varje plats låg en liten lapp med en artist och jag delade ut lappar med låttitlar och sen var det bara att hitta sin plats. Totally random och ändå lyckades mer än halva Malmökontoret hamna på samma hörna... Vi åt och drack och snapsade och sjöng och åt och pratade och lyssnade på musik och åt lite till och gjorde ett avbrott för ett musikquiz och mitt lag vann inte då heller...
Mmm... Kräftor!
Fint dukat
Och vi fortsatte att lyssna på musik och prata och snacksa och ha det trevligt. Vår låtlista uppskattades och det gjorde mig glad. Extra glad när ett par av mina val fick positiva responser... (Boys of Summer och Dirty Black Summer)

Jag tog en selfie med Matthew McConaughey
Danmark åkte hem vid halv elva och Malmö stannade kvar och festade lite till och kvart över ett åkte jag hem med min man.

I lördags hade jag svårt att vakna och det tog mig en liten stund innan jag fattade att det berodde på nattpanodilen jag tog innan jag gick och la mig. Men jag vaknade och åt frukost och såg The Glades och segade mest runt hela dan och vid halv sex hoppade vi in i bilen och körde till kvällens fest hos Becka. Inte riktigt alla var där, men det var en trevlig kväll ändå. Jag hade röd klänning och sjukt höga klackar och lockat hår. Och kände mig mer party än jag gjorde på kräftskivan kvällen innan. Vi åt löksoppa och boeuf bourguignon och drack mängder med vin och plötsligt var klockan två och vi fick åka hem till jyckarna. Som inte verkade ha saknat oss alls...

I söndags var det mycket lättare att vakna och efter frukost och The Glades tog vi med jyckarna till Spille. Vilket kändes helt bortkastat... Dixie åt kaninkadaver och Dolly gick åt ett helt annat håll än vi andra och ingen lyssnade på vad vi sa. Så vi åkte hem. Och min man klippte äppleträd och jag fastnade framför datorn och framåt eftermiddagen satt vi ute och rökte cigarr och läste Allt Om Trädgård. Och till middag hade vi biff och klyftisar och aioli. Och sen såg vi klart säsong sex av True Blood. Efter lite problem med digitalboxar och ovillig streaming...

Idag har jag jobbat. Och köpt presenter till min man som fyller år i övermorgon. Och jag har fastat och jobbat lite till och suttit i bilkö på vägen hem, men det positiva med det var att jag hann läsa ett par sidor extra i min bok. Och när jag kom hem hade min man maten klar och vi åt baconwok och åkte och handlade och kom hem och tittade på ANTM och nu ser vi The Glades och snart går vi och lägger oss...

Inga kommentarer: