onsdag, augusti 06, 2014

Första dan och andra

I måndags var första dagen tillbaks på jobbet. Det var också första dagen vi fastade efter semestern. Och första gången vi sprang på två veckor. Det var jobbigt alltihop. Fast fastan var lättast och att springa var jobbigast. Att vara tillbaka på jobbet var som vanligt, väldigt bekant och trevligt.

I måndags var också första dagen med matkasse efter semesteruppehållet. Den ska komma mellan 15 och 17 och när klockan började närma sig fem var vi galet hungriga och bestämde oss för att laga rabarberkyckling i stället eftersom vi hade ingredienser hemma. Och tur var väl det för matkassen dök inte upp förrän halv nio. I senaste laget tycker ju jag...

Igår fastade vi inte. I stället åt vi onyttig frukost och jag lyssnade på musik i lurar för att inte störa min man. Vi jobbade nämligen hemifrån båda två. Min man för att han ville och jag för att kontoret stördes av byggdamm som inte var så himla trevligt att andas in. Vi blev helt torra i halsen och munnen kändes full av damm så vi som var där (alla tre) bestämde att för vår hälsas skull jobba hemifrån.

Igår sprang vi inte. Jag fick ont i magen och sen orkade jag bara inte tänka på att springa, så vi kollade The Walking Dead i stället.

Idag är jag tillbaka på jobbet. Dammet känns lite i näsan fortfarande, men än så länge är det okej. De verkar inte jobba på bygget idag eller så har de en väldigt lång fikapaus?

Inatt vaknade vi halv fyra av att jyckarna skällde. De brukar inte skälla mitt i natten så det var ju läge att kolla. Det var inget, men det luktade jättemycket bränt gummi ute, och i vårt sovrum eftersom vi sover med balkongdörren öppen. Så vi stängde dörren och alla fönster i hela huset och försökte somna om. Det luktade ändå så vi satte på fläkten och jag försökte somna med täcket för näsan. Det gick sådär... När vi vaknade i morse luktade det fortfarande... Både ute och inne...

Natten till måndag åskade det. Jättemycket! Så mycket att jag inte kunde somna. Fast det var egentligen inte ljudet som störde mig, utan alla blixtarna. Det blixtrade precis hela tiden och lyste upp i sovrummet trots att vi drog för gardinerna. Det höll på jättelänge, men bara två knallar var nära och det var ju skönt. Hundarna tog det bra. Dolly tyckte ju det var läskigt, men det gick. Daisy brydde sig inte alls och Dixie blev mest glad för att vi kom upp mitt i natten och tittade till dem...

Och i söndags klarade Dixie sitt anlagsprov.

Inga kommentarer: