fredag, juli 25, 2014

Torsdag (143/365)

Igår det varmare än någonsin och vi hade Svärmor på middag. Helst av allt ville jag sitta i skuggan med ett stort glas vatten och en bok, men jag tvingade mig att göra en laxtårta. Bebisen badade i poolen och jag tittade på. Syrran och Bebisen åkte iväg till Modern och plöstligt blev det så tyst.
Jag färgkoordinerade blombuketter
Uterummet blev ett vardagsrum
Övre däck blev matsal
Min man grillade tjocka revben och vi gjorde potatissallad och Svärmor kom och jyckarna uppförde sig och vi åt och drack och hade det riktigt trevligt. Tills grannhunden muckade med Dixie som lekte med en boll och plötsligt hade grannhunden tagit sig genom häcken och hade det inte varit för min vattenfälla vet jag inte vad som hade hänt? Efter förra incidenten satte jag en balja med vatten i rabatten. Denna balja lyckades Dixie välta när grannhunden kom in och de fick vatten på sig båda två och blev lite häpna och kom av sig. Grannhunden tog sig hem och kanske förstår de nu att något behöver göras? De stod i alla fall vid häcken och kliade sig i huvudet en stund...
Laxtårtan
När Svärmor gått hem satt min man och jag ute och lyssnade på musik och rökte cigarr tills det var alldeles mörkt och pantersniglarna kröp fram.

Inga kommentarer: