fredag, juli 18, 2014

Torsdag (136/365)

Det är lite svårt att hålla reda på vilken dag som är vilken nu under semestern. Varje dag känns som lördag och jag har ingen aning om det är onsdag, torsdag eller fredag. Men idag är det fredag. Igår var det torsdag. I onsdags var jag mest pinsam och förvirrad och tog med mig kameran ut i skogen, men glömde minneskort och batteri, så det var ju ganska meningslöst. Sen skämde jag ut mig när jag blev förbannad på grannhunden som stoppade in ett huvud genom häcken och försökte attackera mina hundar. Och sist men inte minst välte jag ut aiolin! Fast inte hela, som tur var...

I alla fall... Det här med den galna grannhunden... Jag har tre hundar. Tre stora hundar. Tre hundar som aldrig skulle springa längs med häcken eller staketet för att hetsa upp en annan hund. Tre hundar som inte skulle attackera någon annan hund. Tre hundar som kommer överens med alla andra hundar i kvarteret. Hade en av mina hundar betett sig som grannhunden hade jag gjort något. Hade en av mina hundar försökt hoppa på grannhunden genom häcken hade jag satt stopp för det illa kvickt. Hade en av mina hundar varit det minsta aggressiv mot en annan hund hade jag sett till att min hund inte skulle hamna i den situationen där den får chansen att bete sig aggressivt. Jag hade sett till att min hund inte hade fått chansen att springa längs med staketet eller häcken, jag hade sett till att sätta upp något så att min hund inte skulle se den andra hunden. Jag hade gjort något. Jag hade tagit tag i problemet. Men nog om detta...

Igår vaknade jag med gränsen till migrän och vi beslöt oss för att inte springa. Och steg upp och åt frukost och drack treo och läste medan Syrran hade sovmorgon. Och vid tolv tog Syrran och jag bussen ner på stan och gick på Beyond Retro och Myrorna och Triangeln och köpte present till Styvsysterdottern och lunchade på Espresso House och satt och tittade på människor och gick till ostaffären och köpte ostar till Modern och jag köpte ett par grå mjukisbrallor på Åhléns och sen tog vi bussen hem. Och vi åkte till Erikshjälpen och till Coop och Syrran tog tåget till Modern och min man och jag åkte hem och satte oss i trädgården med var sitt glas vin och en bok. Och vi åt hummus och fetaostsås och bröd till middag och satt ute och läste och rökte och plötsligt var klockan tio och vi gick och la oss.