torsdag, juli 10, 2014

Torsdag (129/365)

Jag vaknar ungefär mellan sex och halv sju varje morgon och är pigg. Det känns verkligen jättekonstigt eftersom jag har stora problem att ta mig upp innan sju när det är dags att börja jobba. Tyvärr delar inte min man mitt intresse för att stiga upp. Han vaknar helst inte alls... I morse gjorde det inte så mycket, jag låg och läste och funderade och när min man äntligen vaknade till liv presenterade jag dagens idé. Och klockan åtta utförde vi den. Vi sprang 3 km till Lomma, letade reda på en lämplig strand och slet av oss kläderna och gick ut och doppade oss. (Vi badade alltså inte nakna, vi hade badkläder på oss under träningskläderna...). Efter det korta doppet i det vansinnigt långgrunda vattnet, där jag lyckades undvika att trampa på kanske världens största manet, krånglade vi på oss kläderna igen och sprang hem för att äta frukost. Ganska hurtigt tycker jag...

Och resten av dagen tillbringade vi i trädgården. Alldeles för varmt att göra något tyckte jag och höll mig i skuggan med min bok, medan min man kämpade med ett av alla sina trädgårdsprojekt. Vi grillade lammfilé till middag och hade tzatziki och grekisk sallad till. Nu avslutar vi kvällen med Grillmästarna och jag blir nästan hungrig igen...

Igår gick jag runt och fotade i trädgården, men orkar inte gå och hämta kameran för att lägga in bilderna på datorn. Det är alldeles för varmt för att röra sig i onödan. (Därför skickade jag min man att hämta lite smulpaj och fixa lite espresso med grädde...)

Men den här fina sländan lyckades jag fånga med min telefon i alla fall...
Fin slända!
Och jag kan inte låta bli att tycka synd om de som är utomlands nu, både grannen till höger och grannen till vänster är bortresta denna veckan och jag kan inte tänka mig någonstans jag heller vill vara just nu än hemma i min trädgård. Skulle väl vara på stranden i så fall... Om det är fint väder nästa vecka ska vi minsann bege oss dit. Rustade med solskydd och matsäck och vatten...

Inga kommentarer: