söndag, juli 20, 2014

Tjejlördag (138/365)

Eftersom jag tog en Nattpanodil i fredags, hade jag sjukt svårt att vakna i går morse. Jag fick tvinga upp mig klockan åtta när min man tog Dixie med sig ut i spårskogen. Och sen satt jag framför datorn en lång stund innan jag orkade göra frukost och ta en treo. Jag åt frukosten ute i solen med en bok och sen bytte jag om till bikini och jobbade på brännan en stund. Dolly låg i uterummet och tuggade ben, Daisy vägrade att flytta sig från soffan. Till slut gick jag ut en kort sväng med tjejerna och hoppade i duschen och var klar ungefär samtidigt som min man kom hem. Han fräschade snabbt till sig och sen körde vi till Modern.

Hos Modern var det fullt hus. Syrran, Svågern och Bebisen var där. Styvsyrran, Styvsvågern och Styvsysterdottern var där. Moderns kusin med fru var där. Modern och Rolf var där. Vi var där. Vi fick presenter från Malaysia, vitt te (som vi inte provat än) och en pashminasjal. Massor med god mat var uppdukat i köket och fina viner stod på bordet. Jag åt gravad lax och hemmagjord rostbiff och potatissallad och kycklingspett med jordnötssås och laxtårta och ostar och blev mätt alldeles för fort. Jag smakade inte ens på den varmrökta laxen... Efter maten hamnade jag i vardagsrummet med barnen och fick se de bästa bitarna ur Frost och Snövit (den med Julia Roberts). Och lite Pingu och  någon annan obegriplig tecknad serie... Och jag försökte få Barnen att slita sig från padden och titta in i kameran för en selfie, men det hade de inte tid med...
Upptagna små barn...
Vi fick tårta och sen gick vi ut och spelade boll och jag var målvakt i högklackade tofflor på en tufsig gräsmatta och att jag inte trillade och stukade foten är ett under...

Och vi gick in och spelade ett skojigt spel och jag tror faktiskt att jag vann och plötsligt var klockan över tio och vi körde hem till jyckarna som yrvaket hälsade oss välkomna innan de somnade igen.

Inga kommentarer: