måndag, juli 21, 2014

Söndag (139/365)

Puh! Jag är helt slut efter den här fullmatade helgen! Jag är ju van vid att lufsa runt i trädgården och läsa böcker! Inte umgås med människor och barn och djur i mängder. Men kul har det varit och tur är det att jag fortfarande har semester så jag får vila upp mig ett tag till...

Strax efter tolv igår tog vi med Daisy och Dixie till Ystad Djurpark där vi mötte upp Modern och Rolf och Syrran och Svågern och Bebisen och Styvsyrran och Styvsvågern och Styvsysterdottern. Det var varmt och fullt med folk och fä och jyckarna uppförde sig hur exemplariskt som helst! Förutom Daisy när hon blev tokig på en zebra som tittade lite för närgånget på henne... Och på ett par andra djur som kom för nära. Men på det stora hela var de jätteduktiga och tittade nyfiket på lemurer och papegojor och åsnor och kameler och marsvin och strutsar och grisar (där väckte Daisy en stackars kulting, som låg och sov, med ett högt skall...). Och Dixie var så duktig med både Bebisen och Styvsysterdottern och det är ju inte utan att vi blir lite förvånade för hon är ju väldigt burdus i vanliga fall. Mot allt och alla. Men små barn har hon tydligen förståelse för...? Jag råkade spilla min mjukglass på Dixies huvud och sen blev hon rädd för ett papplejon. Det hörde inte ihop... Efter att ha gått runt hela djurparken och tittat på alla djuren, sa vi farväl och lämnade Svågern på Sturup och var hemma strax efter fem och satte igång med att laga middagen som bestod av biff, klyftisar och aioli. Och sen satt vi ute och blev trötta och gick in för att se ett avsnitt Homeland, men Netflix ville inte samarbeta så det blev ett läst ett par sidor i min bok innan jag somnade.
Daisy och Dixie och lemuren
En kamel
Alpackorna
Dixie vill inte hälsa på lejonet
Daisy och minigrisen
Biffen, klyftisarna och aiolin
Och jag vaknade mitt i natten av att jag har ett myggbett i knävecket och det kliar och gör ont och jag har blivit svullen och det här med att jag är lite allergisk mot myggor är inget jag är speciellt förtjust i.

Inga kommentarer: