torsdag, juli 17, 2014

Onsdag (135/365)

Igår steg vi upp tidigt och stack ut och sprang. På Spille. Det var varmt och jobbigt och tungt men jag kämpade på som ett djur och svettades som fan. Och fast tiden inte blev vad vi bestämt oss för, så var den ganska mycket bättre än förra gången vi sprang samma runda. Och det är jag nöjd med. Mitt mål är nämligen att bli tio sekunder snabbare per kilometer för varje gång. Beroende på vilken runda vi springer. Jag måste börja kämpa igen!

När vi kom hem åt vi frukost och packade sen in Daisy och Dixie i bilen och körde ut till Bokskogen. Dixie var på ett galet jobbigt humör och ville bara bråka och slåss med Daisy så för att kunna gå alls fick vi släppa dem kort. Vi valde en backe där de kunde springa upp och ner och köra slut på sig. Och som de sprang! Efteråt gick det bättre att gå med dem. Någon svamp att tala om kan man ju inte säga att vi hittade. En handfull bara... Men ämne fanns där så vi får väl försöka få tid att åka ut om någon vecka igen.
De bruna tjejerna undersöker skogen
Ormbunkar är ju så fina
Vi vågade INTE släppa jyckarna i närheten av tjärnen... 
Vi åt smörrebrödsliknande mackor med grillad rostas och remoulad och lök och avocado till lunch. Inte allt på samma macka alltså... Och sen trädgårdsarbetade vi. Vi klippte och rensade och rabatten blev genast mycket fräschare. Nu ser det ut som om det får plats en tre, kanske fyra, rosor till... Och minst fem om vi rensar lite till...

Jag läste ut en bok, Syrran kom utan Bebisen, vi grillade lamm och satt ute och gick in och lyssnade på musik och gick och la oss.

Nästa vecka ska jag göra två saker på en och samma dag! Två. Saker. På. En. Dag! Hur ska det gå?!

Inga kommentarer: