onsdag, juli 09, 2014

Onsdag (128/365)

Puh, vad det är varmt! Hela tiden! Skönt, absolut, men också väldigt utmattande. Jag orkar inte göra så mycket. Idag har det mest blivit korta pass med trädgårdsarbete. Och lite längre pass med en bok i handen. Och så plockade vi fem liter vinbär och jag svängde ihop en smulpaj. Och nu är det dags att äta middag. Ikväll äter vi inne, det blåser lite väl mycket ute. Räkor och vitlöksbröd blir det.

I morse sprang vi inte. Vi tränade inte något annat heller eftersom min man hade en tid hos kiropraktorn och när han kom hem var det för varmt. I morgon får vi springa igen. Fast i morgon ska vi nog åka till stranden för första gången på hur många år som helst... Så kanske springer vi inte innan? Det får kanske bli lite Jillian på övre däck i stället...?

Igår satt vi ute och åt bookmaker toast och efteråt satt vi och läste vi tills det blev alldeles för mörkt och vi fick gå in och lägga oss.

Det känns som om jag kommer att läsa mycket på semestern. Jag är redan en tredjedel in i bok tre. Bok två var på 800 sidor och tog mig ca 2 1/2 dagar att läsa. Den tog min man sju månader... Jag har redan sett ut bok fyra. Och fem. Och sex. Och sju...

Inga kommentarer: