onsdag, juli 02, 2014

Nedräkningen: Två dagar kvar (121/365)

Nu har jag bara två dagar kvar innan semester. Två! Det är ju ingenting! Men jäklar vad jag måste jobba på för att hinna med alltså!

Och två, det är antalet nätter jag sovit helt själv. Min man har varit i Stockholm och jag har låtit jyckarna sova i köket. Och jag har sovit själv. Det gick mycket bättre än förväntat. Det var hur skönt som helst att ha hela sängen för mig själv och slippa trängas med tre heta jyckar.

I måndags gick jag och la mig redan halv tio. Jag skulle läsa, tänkte jag. Det blev inte så. Jag tog med mig datorn upp och lyssnade på den ena låten efter den andra och plötsligt var klockan halv ett och det var hög tid att sova. Så jag släckte och somnade och sov gott ända till sju då jag steg upp och började jobba redan kvart över sju. Jyckarna var knappt vakna och väntade med morgonrundan ända till nio.

När vi gick ut vår morgonrunda lät det vinande irriterade ljudet från grannen värre än någonsin och jag var nära att börja gråta, men någon timme senare var det borta. Och har fortsatt att vara borta. Tack och lov... Jag jobbade intensivt hela dan, fick massor gjort, höll på att somna klockan fyra så jag slutade och gick upp och la mig på sängen en halvtimme och vaknade av att jag somnade och gick ner och umgicks med jyckarna och lagade mat.

Innan jag gick och la mig pratade jag med min man i telefon medan jag satt ute i trädgården och det var ljummet och vindstilla och sommar och skönt. Jag kom i säng strax efter tio och trots att jag inte skulle, lyssnade jag på musik och pillade med iTunes till klockan var kvart i tolv.

Och i morse vaknade jag tjugo över sex och var pigg, men i stället för att vara effektiv och stiga upp, låg jag kvar och surfade och lyssnade på musik tills klockan var över sju och jag fick bråttom och rastade jyckar och duschade och rusade iväg till bussen och jobbade hårt hela dan och tog bussen hem klockan tre och sen stund senare kom min man hem och vi handlade och lagade mat och ser nu CSI: Miami.

I morgon är det torsdag.

Inga kommentarer: