tisdag, juli 22, 2014

Måndag (140/365)

Efter frukost packade vi strandbagen med handdukar, filt, böcker och djupfryst pizza som min man varit förutseende nog att göra. Vi tog bussen till Habo Ljung och hittade ett bra ställe att parkera oss på. Jag trodde väl att vi skulle orka en timme eller två, men vi åkte faktiskt inte hem förrän klockan var nästan två. Alltså fyra timmar senare...
Vid havet
Det var skönt att vara på stranden. Det blåste lätt från havet och vi hade inga hundar att passa och inget annat som störde, så vi läste och läste och läste. Och doppade oss hela två gånger i det vansinnigt långgrunda vattnet.

När vi kom hem var jag helt slut och duschade och la mig att vila i skuggan medan min man åkte och handlade. Och till middag åt vi goda hamburgare och gick och la oss ovanligt tidigt, fast inte förrän vi sett ett avsnitt Homeland...
Dixie gjorde mig sällskap
Hamburgaren!

Inga kommentarer: