tisdag, juli 15, 2014

Måndag (133/265)

Igår tillbringade vi hela dan på Emporia. Fast först ringde min man till försäkringsbolaget för att höra hur vi skulle göra med min telefon. Och sen åkte vi till Emporia. Och började med att äta lunch på Vapiano. En jättegod risotto tog vi. Och sen gick vi till Apple och de kunde inte rädda min telefon, inte ens ta ut mitt simkort. Så vi gick till Telia där vi fick vänta. Och vänta och vänta och till slut orkade vi inte vänta längre så vi gick till Ica och handlade och när vi kom tillbaka till Telia var det fortfarande inte vår tur... Totalt tillbringade vi drygt en timme på Telia och sen hade vi dagens snabbaste ärende; få ett nytt simkort... Så när vi kom hem bytte jag min mans simkort till mitt nya simkort och nu har jag en telefon igen. Och som tur var lyckades jag koppla in min trasiga telefon till min jobbdator tidigare på dagen så jag kunde kopiera över alla mina bilder och alla mina filmer. Puh!

När vi kom hem satte vi oss i trädgården med var sin cigarr och ett glas rom och läste och läste tills det var dags att gå in och laga biff, klyrror och aioli. Och sen såg vi Homeland tills klockan blev mycket och jag fick huvudvärk och tog Nattpanodil.

Inga kommentarer: