måndag, juli 07, 2014

Måndag (126/365)

I morse vaknade jag och hade galet ont i axeln/skuldran/nacken, jag var alldeles stel och kunde knappt röra mig, så min man fick hjälpa mig att sätta upp håret i hästsvan och sen masserade han mig med lite heatlotion. Och sen kändes det bättre. Tillräckligt för att vi skulle kunna sticka ut och springa en sväng. Så vi sprang. Och det var varmt och svettigt och jobbigt, men inte så jobbigt som man skulle kunna tro efter ett uppehåll på över två veckor.

Vi äter bacon och gorgonzola och islatte till frukost och efter dusch och hundrunda ska vi åka till Flyinge. Jag är inspirerad att hitta blommor till en kruka på framsidan eftersom påskkrukan nu ser mer död än levande ut... Och såklart hoppas jag även på att de har någon oemotståndlig ros som kan följa med mig hem... Apropå rosor så var vi på Plantagen igår för att köpa gödsel och de hade 50% på rosor så vi köpte en The Fairy och en The Fairy Queen till vår lilla Fairyrabatt. Och sen plockade jag på mig en lila cirkusros också. Älvorna har min man planterat och cirkursosen ska vi försöka plantera idag.
Dixie håller koll på sin trädgård och sin Dolly
Igår tog vi med Daisy och Dixie på en långrunda. Vi tittade på kolonilotter och stockrosor. Älskar stockrosor!





 Annars tänker jag väl tillbringa dagen precis som jag tillbringade gårdagen; i solen och värmen på övre däck med en bra bok. Kanske binder jag upp en ros eller två, gödsla rosorna borde jag också göra.
Dagens underhållning... 

Inga kommentarer: