fredag, juli 11, 2014

Fredag (130/365)

Jag vaknade i morse vid fyra och kunde inte somna om. Jag låg vaken i vad som kändes en evighet  och var övertygad om att jag inte skulle kunna somna så jag låg och lekte med padden en stund och sen somnade jag äntligen. Och orkade inte stiga upp förrän åtta. Och vi åt frukost och min man åkte iväg med Daisy till djursjukhuset för att kolla hennes urinblåsa och allt såg bra ut och de kom hem och jag tog bussen ner till stan för att shoppa och luncha med Katta. Jag köpte en alldeles för dyr, men vansinnigt snygg, ögonskugga från Bobbi Brown och två grå t-shirts och var klar tidigare än beräknat och gick och satte mig i solen på Espresso House med en islatte och en bok och väntade på Katta. Och Katta kom och vi åt och pratade och pratade och pratade och skildes åt och jag blev hämtad av min man och vi åkte och handlade och när vi kom hem röjde vi (mest min man) i gästrummet och jag somnade i soffan och gästrummet blev hur bra somhelst. Vi gjorde biff, aioli, klyftisar och kantareller till middag och satt ute i svalkan och åt och Dixie bråkade och bar sig åt och vi försökte underhålla henne med bollen. Vi gick in och jag tappade min telefon på köksgolvet och glaset åkte av och innanmätet gick sönder och jag blev matt och trött och orkade inte ens bli arg och ledsen och det går inte att få ut simkortet eftersom innanmätet gick sönder så nu har jag tillfälligt min mans telefon och han har sin jobbtelefon och vi får höra vad försäkringsbolaget säger och sen får jag väl köpa en ny telefon. Så jäkla onödigt!!!
Och så här ser min telefon ut nu med ett festligt ljusspel... 

2 kommentarer:

Kattalena sa...

Väldigt onödigt :-( så himla trist med mobilen alltså. Men kul med lunch, tack för idag! :-D

åsa sa...

Ja!!! Så himla onödigt!!!
Och tack själv! Jättekul att träffas!