lördag, juni 28, 2014

Tjejlördag utan tjejerna (118/365)

Jag hade verkligen tänkt jobba idag, men när jag vaknade kvart i sex och insåg att jag faktiskt kunde välja att vara ledig så var det inte särskilt svårt val. Visst behöver jag jobba, men jag behöver också stressa av, koppla av, raka benen, fixa fötterna, måla naglarna, locka håret, läsa ut en bok, lyssna på bra musik, packa in presenter... Ikväll ska vi fira Katta och Elliott och då vill jag ju vara någorlunda pigg och fräsch...

Igår lunchade jag med Becka och Ingrid och jag hade egentligen ingen aptit, men åt en caesarsallad och den var överraskande god. Innan jag lunchade var jag oväntat effektiv på jobbet och efter lunchen var jag fortfarande effektiv, så effektiv att jag lätt hade kunnat jobba hur länge som helst, men kvart i fem packade jag ändå ihop och gick och köpte mig lite panatellas och småcigarrer. Det är ju snart semester... Min man var i närheten så han hämtade upp mig och när vi kom hem satt vi i trädgården och drack vin och åt parmaskinka och rökte var sin panatella och jag stannade kvar ute och läste medan min man gick in och gjorde supergoda hamburgare till oss. Och sen såg vi Sherlock och det bästa med att jag redan sett det är att det inte gör något om jag somnar i soffan som jag typ alltid gör när det är fredagkväll...
Dubbel bacon- och ostburgare med jalapeno- och chipotlemajonnäs och klyftpotatis
Min man har med sig alla tjejerna i skogen idag så jag har tjejlördag alldeles själv. Ganska skönt att vara helt ensam  hemma faktiskt. Det är jag ju typ aldrig annars...

(Fast lite stressad är jag allt över att jag inte jobbar idag. Nästa vecka jobbar jag hemma två dagar och jag måste gå tidigt två dagar så det är bara fredagen som är en fulldag och jag är ju inte jättesugen på att jobba hur länge som helst då. Men i värsta fall kan jag ju åka in och jobba nästa lördag, så det ordnar sig nog till slut...)

Inga kommentarer: