torsdag, juni 05, 2014

TGIT!!! (97/100)

Åh, så skönt att det är en ledig fredag i morgon! Och åh, så stressande att jag har varit hemma från jobbet med huvudvärk idag. Jag har verkligen försökt att skjuta alla tankar på jobbet, och allt jag behöver göra där, åt sidan. Och jag håller tummarna, så hårt att de nästan går av, för att det ska bli fint väder i morgon. Huvudvärken har inte gett med sig än, men jag har ändå rusat runt och plockat undan och dammat i fall om att vi måste vara inne. Och blir helt matt av minsta lilla och måste sitta och vila en stund. Men det är i alla fall respektabelt här inne, tyvärr totalt omysigt, men vad ska man göra...? Vi bytte matta i matrummet igår och den passar inte ihop med de nyomklädda stolarna, så jag måste klä om dem igen. Vartenda dammkorn och hundhår syns alldeles för tydligt utan tända ljus och höstmörker. Jag hoppas, hoppas, hoppas att vi kan sitta ute i morgon. Ute i trädgården är det mysigt och lummigt och blommigt och luktar gott av rosor och nejlikor och fläder.

Min man är och handlar det sista inför i morgon, för naturligtvis ska alla grilla tjocka revben i morgon och vi har inte fått tag på några än. Hoppas han kommer hem snart, för vi måste ju hinna förgrilla i kväll. Men nu har jag vilat klart och ska hälla upp ett glas vin och fortsätta att plocka och städa här hemma.

Inga kommentarer: