fredag, juni 27, 2014

TGIF!!! (117/365)

Åh, så skönt att det äntligen är fredag! Och åh, så skönt det hade varit med sovmorgon! Kanske i morgon, fast förmodligen inte förrän på söndag. Jag tror nog jag ska jobba en stund i morgon. Så jag inte behöver stressa allt för mycket nästa vecka.

Det här med att jag ska blogga varje dag i ett helt år verkar gå lite trögt just nu. Men det är svårt att blogga när datorn är upptagen med att titta på tv. Jag får försöka lösa det på något sätt. Fast inte förrän jag har semester. Orkar bara inte tänka på det nu. Jag får blogga när jag kan i stället. Och försöka sikta på 365 inlägg på 365 dagar i stället...

Jag fick riktigt mycket gjort när jag jobbade hemma i onsdags. Så det känns som om det bådar gott inför de två dagar jag tänker jobba hemifrån nästa vecka. Och när min man kom hem åkte vi och hämtade klänningar på posten och sen lagade vi middag och såg Fargo, tv-serien. Den verkar lovande. Det gjorde inte klänningarna. Jo, två var jättefina och bra, men den tredje hade en värdelös dragkedja och jag höll på att aldrig få av mig klänningen och fick nästan panik och andnöd, men till slut kom jag ut. Och då var dragkedjan sönder. Så den åkte tillbaka direkt. Men Fargo ja, verkar lovande, konstigt, men lovande. Sen såg vi halva Fletch. Den var också konstig och jag kom tydligen inte ihåg något alls trots att jag är säker på att jag sett den.
Dixie motionerar
Igår fastade vi och det gick bra. Det känns som om det blir lättare och lättare. Lättare att kontrollera hungerskänslorna. Tänker faktiskt inte på mat alls när jag fastar. Och på lunchen gick jag till Espresso House och fikade med Katta. Hon fikade, jag tog en islatte. Det var härligt att sitta i solen och prata om allt och inget en timme. Resten av eftermiddagen fick jag riktigt mycket gjort och gick inte hem förrän fem. Och min man hade middagen klar och vi satt ute och åt och åkte sen till Spille med jyckarna och när vi kom hem var det riktigt skönt så vi satt ute och drack espresso och läste en stund innan vi gick in och såg resten av Fletch. Och vi kom i säng tidigt och jag var så trött så trött, men låg ändå och läste innan jag somnade.
Den första rudbeckian har slagit ut!
I morse kände jag mig inte ett dugg utsövd, trots att jag faktiskt sovit ganska bra hela natten. Men det är i alla fall fredag och min man fixar maten och jag jobbar så länge jag behöver och i kväll ser vi
Sherlock.

Och från det ena till det andra så finns det ju så galet mycket bra musik! Och nästan allt nytt jag hittar är allt annat än nytt, snarare mellan 40 och 50 år gammalt och det får mig ju att undra hur mycket jag missat???

Inga kommentarer: