tisdag, juni 03, 2014

Tack för den, Dixie... (95/100)

Det gick faktiskt oväntat bra att fasta igår. Ända tills jag satt på bussen och skulle åka hem. Då blev jag akut hungrig. Som tur var ringde Syrran så jag blev distraherad av henne en stund. Fast när jag kom hem till den varma och soliga trädgården där det luktade fantastiskt av rosor och andra blommor, blev jag sugen på ett glas rosé. Men min man kom hem och vi åkte och handlade och vi åt en sallad till middag och sen satte vi igång att trädgårdsarbeta tills det var dags att gå kvällan med jyckarna och se två avsnitt Scandal.

I morse vaknade jag pigg och utvilad kvart över sex och låg och läste tills det var dags att stiga upp. Min man tog bussen med mig och det var trevligt med lite sällskap. Även om jag satt och läste nästan hela tiden... På lunchen var jag på Espresso House med Katta och åt en fetaostmacka och drack en islatte. Och klockan två tog jag bussen hem och det regnar och regnar och jag såg fram emot att köra kettlebells på trädäcket, men det blir ju inget med det. Men jag har umgåtts med jyckarna och jag har stekt korv och medan jag snabbt gick ut för att stänga av gräsklipparen tog Dixie korven jag tänkt ha till lunch. Men den jag fick till middag var god tillsammans med surkål och senap och ketchup. Eller om det var chilisås?

Jag kollar på Sherlock och funderar på om jag ska göra något vettigt? Borde skriva en inköpslista inför fredag och jag borde städa undan i matrummet och i vardagsrummet. Om det nu skulle få för sig att regna på fredag alltså...

Och undrar när min man tänker komma hem ikväll...?

Inga kommentarer: