måndag, juni 16, 2014

Som semester fast inte alls (108/365)

Jag vaknade innan fyra i morse och hade ont i magen. Och ont i huvudet. Och tog två Alvedon och gick och la mig och kunde inte somna om. Det var varmt i sovrummet och min man var ännu varmare och jag vände och vred mig en lång stund och funderade faktiskt på att läsa, men kom på att jag inte läser på padden just nu och då var tvungen att tända och det kändes inte som en bra idé. Jag somnade såklart och vaknade sju och hade fortfarande ont i magen och ont i huvudet och försökte förmå mig att stiga upp och gå och jobba men det gick inte. Så jag stannade hemma. Och steg upp vid halv tio och gick ut en sväng i trädgården och solen sken och det var varmt och skönt och då kändes det faktiskt som om jag hade semester. Tills magen påminde mig varför jag var hemma och jag gick in och la mig i soffan med jyckarna. Och i soffan har jag legat hela dan. Och sorterat de drygt 8000 bilder jag har i phonen. Jag delade upp dem i olika album för att få någon sorts koll och tydligen har jag tagit ca 2500 selfies de senaste 9 månaderna. Who knew liksom? Och när det där evighetsprojektet var klart spelade jag spel tills min man lagade middag som bestod av korv med ljummen sallad och hummus. Gott! Kanske extra gott eftersom vi fastat hela dan. Och sen gick vi ut en långrunda med Daisy och Dixie och nu dricker vi espresso med grädde och tittar på Scandal.

Och i trädgården blommar rosorna.

Inga kommentarer: