onsdag, juni 25, 2014

Som ett åskmoln (116/365)

Det var riktigt passande med ett rejält åskväder igår när jag var så arg. Speciellt passande att det kom en rejäl smäll precis när jag var på väg in genom dörren här hemma... Men åskan och ett glas rosé gjorde mig på ganska gott humör. Och inte blev det sämre av att min man redan hade maten klar; sparrissoppa med en sallad på blomkål, rädisor och sojabönor. Gott! Och vi satt i uterummet och åt och rökte cigarr och umgicks och det regnade och åskande och jyckarna gjorde oss sällskap en stund och sen stod Daisy på trappan och tittade på oss som om vi var helt tokiga.
Ösregn
Vi tände kristallkronan i uterummet
När vi suttit ute tillräckligt länge gick vi in och tittade på Homeland och det var ju också galet bra! För vi blev ju klara med Scandal i måndags och i stället för att bara gå och vänta på att det ska bli höst tar vi oss an alla andra serier man "ska" se. Som Homeland. Två avsnitt såg vi och ville väl egentligen se mer men klockan blev mycket. Och ikväll ger vi oss på Fargo som också ska vara så bra. Torsdagar ägnar vi åt True Detective och fredagar åt Sherlock. För Sherlock är ju så bra och min man har inte sett det och jag ser faktiskt gärna om.

Inga kommentarer: