måndag, juni 30, 2014

Nedräkningen: Fem dagar kvar (120/365)

Men ärligt! Nedräkningen till semestern har alltså börjat nu! Fem arbetsdagar kvar, kanske sex, men i alla fall fem. I morgon och på torsdag jobbar jag hemma och räknar med att få hur mycket som helst gjort. Håller tummarna för att det blir så i alla fall...

Idag var jag på jobbet redan klockan åtta och ska gå vid typ tre och jag tror inte att jag ska jobba hemma i eftermiddag. Däremot ska jag gå ut en sväng på lunchen och köpa pennor och suddgummi så jag är redo att lösa korsord hela semestern.

I lördags var vi hos Katta och firade henne och Elliott. Vi fick massor att äta och jag blev så mätt så mätt och det var så gott så gott! Speciellt förtjust blev jag i sötpotatissalladen med fläsk. Och lammet var ju också väldigt gott. Och cheescaken... Och ostarna... Och det var en jättetrevlig kväll med bra musik och mycket snack om allt och inget och inte förrän halv två körde vi hem och jag vet inte när jag var pigg och vaken så länge senast...? Det var ingen trafik när vi körde hem så det tog bara en kvart. Min man och jag tog ut jyckarna i trädgården och Dixie kissade på trädäcket. Mycket respektlöst! Och vi satte oss med var sin cigarill och pratade en stund och jyckarna gick in och la sig för de tycker inte det är okej att vara vaken klockan två på natten. Ungefär halv tre släckte vi och jag vaknade märkligt pigg och utvilad klockan åtta.

Och gårdagen kändes förunderligt lång. Inte så att jag hann med en massa, men klockan var hela tiden mycket mindre än jag trodde. Och det var ju skönt. Jag var ute med Daisy och Dixie, annars stannade jag inne större delen av dagen. Utom när min man och jag rökte cigarr och jag höll på att bli tokig av pipandet och vi kom fram till att det förmodligen är en myggskrämma och jag kommer att bli tokig av den i sommar. Vi åt biff och klyftisar och aioli till middag medan vi såg Fletch Lives, en lite rasistisk och sexistisk film sådär...

Fem (sex) dagar till semester!!!

Inga kommentarer: